UPÍŘI | ||
álokdo ví, že existuje i temná strana života v Cyrodiilu a ještě méně je těch, kteří tímto životem žijí. Existují totiž věci, které běžní obyvatelé spatří pouze v nočních můrách nebo uslyší ve strašidelných povídkách. Ano, řeč je o vampírech. V Oblivionu se i vy můžete stát jedním z těchto krvežíznivých tvorů a vyzkoušet si hru ze zcela jiného úhlu. Podle toho, jakým stylem se rozhodnete hrát, to může být prokletím nebo naopak požehnáním. Vampíři mají mnoho výhod a velmi silných stránek, má to ale háček. Pokud se nebudete chovat obezřetně, bude se vám většina lidí vyhýbat, budete mít problémy s nakupováním a prodejem věcí nebo dokonce zahynete na slunečním světlě. Budete-li ale opatrní, můžete se těmto vlivům vyhnout a využít síly vampíra ve svůj prospěch. JAK SE STÁT VAMPÍREM ampirismus začíná jako běžná nemoc, kterou můžete dostat stejným způsobem, jako jakoukoli jinou nemoc: Tím, že vás zraní někdo nakažený. Jinými slovy, abyste se stali vampírem, musíte bojovat s vampíry. Potom je šance, že při každém střetu s vampírem dostanete nemoc zvanou "profyrická hemofilie" (Prophylic Hemophilia), často označovanou jako "nemoc vampírů". Tato nemoc se projevuje velmi nenápadně. Všimnete si pouze velmi nepatrného poklesu maximálního množství energie (fatigue). Pokud ji ale nevyléčíte, projeví se ve své mnohem mocnější podobě. Jakmile se tedy nakazíte touto nemocí, musíte se rozhodnout, chcete-li se stát vampírem. Jestliže ne, můžete si hemofilii vyléčit jakýmkoli vhodným způsobem stejně, jako každou jinou nemoc (lektvarem, kouzlem, návštěvou oltáře). V budoucnu tuto nákazu můžete získat znovu, takže v tomto směru můžete názor změnit. Pokud se rozhodnete stát se vampírem, stačí jen tři dni počkat, poté zbývá jen usnout a ve snu se nemoc poprvé naplno projeví. V horečkách se probudíte a zjistíte, že se něco změnilo. Vaše kůže zbledla, oči se podbarvily rudě. Ale především si všimnete, že jste mnohem rychlejší, silnější a k dispozici máte novou moc. CHYSTÁ SE VEČEŘE, ANEB CO JEDÍ VAMPÍŘI ako vampír máte neustálou chuť na lidskou krev. Síla vampírů je s jejich hladem po krvi úzce spojena. Stručně řečeno: každým dnem, kdy se ke krvi nedostanete se bude vampirismus projevovat více a vy se budete stávat horším monstrem. Bonusy, které z vampirismu získáváte budou posíleny, horší budou ale i nevýhody. Pokud se choroba projeví naplno, odmítnou komunikaci s vámi téměř všichni. Krmení je naštěstí velmi jednoduché. Stačí najít spící osobu a aktivovat ji. Budete dotázáni, zda chcete postavu vzbudit a mluvit s ní nebo se krmit (pokud se plížíte, můžete zvolit mezi kradením a krmením). Vyberete-li krmení, zakousnete se do oběti. Nemusíte však mít strach, oběť nezahyne ani se nestane vampírem. Pokud postavu nevzbudíte, můžete na ní hodovat kolikrát a jak dlouho chcete. Pamatujte však, že ostatní pochopitelně nebudou reagovat pozitivně, uvidí-li vás, krmit se na jejich sousedovi. Bude to považováno za zločin, proto vybírejte potravu obezřetně. Ve většině případů se lidé při spánku zamykají. Dobrou obětí jsou žebráci, kteří pospávají na matracích v okolí měst nebo přímo na ulicích. Jenom pozor na stráže. Můžete se také přihlásit do některé z guild, to vám umožní přístup k desítkám spících lidí. DOBRÉ ZPRÁVY očáteční vampirismus se projevuje bonusem k několika atributům (+5 k síle, síle vůle a rychlosti) a dovednostem (+5 k akrobacii, atletice, destrukci, pěstnímu souboji, iluzi, mysticismu a plížení). Zároveň získáte odolnost proti nemocem a paralýze a slabší odolnost proti normálním zbraním. To vše způsobí, že se stanete o něco tužším protivníkem. Za každý den, který strávíte o hladu se bonus zvětší o dalších pět bodů. Rovněž se zvedne odolnost proti normálním zbraním. ŠPATNÉ ZPRÁVY ic není zadarmo a tyto bonusy jsou samozřejmě vyváženy několika nepříjemnostmi. Ze začátku si všimnete pouze zvýšené citlivosti na oheň. Čas ztrávený bez jídla v podobě krve tuto citlivost zvětšuje a způsobí projev dalších neduhů. Pokud jste se během posledních 24 hodin alespoň jednou najedli, nemusíte se slunce obávat, jakmile ale dostanete hlad, začne vás nemilosrdně spalovat. Každý den bez jídla zvyšuje zranění, které vám přímé sluneční záření způsobí. Deštivé a zamračené počasí může pomoci, jakmile ale mezi mraky vysvitne slunce, ocitnete se ve smrtelném nebezpečí. Nejhorší fáze vamprirismu se projeví po čtyřech dnech hladu. Již dříve si všimnete, že se váš vzhled ve dnech, kdy se nenakrmíte mění. Tvář je vybledlá a povadlá, zuby se pomalu začínají podobat zvířecím tesákům, oči se podlijí krví. Nejste sámi, kdo si té změny všiml. Pokud uběhne hodně času od doby, kdy jste naposledy měli krev, pozná váš pravý původ každý. A není mnoho těch, kteří by si chtěli něco začínat s vampírem. Tím se pochopitelně stane hraní hry mnohem obtížnější. Nebudete moci obchodovat. Obyvatelé vám nebudou důvěřovat natolik, aby vám zadali úkol. FÁZE A PROMĚNY V UPÍRA (1. AŽ 5. DEN) VAMPIRICKÉ SÍLY Každý den bez krve jste odměněni jednou speciální vampirickou silou, chcete-li kouzlem. Přímo v boji nejsou sice nijak rozhodující, nicméně každá z nich může mít specifické využití a může být velmi prospěšná. Oko lovce (Hunter's Sight) - 1 den Podrobení (Vampire's Seduction) - 2 den Děs (Reign of Terror) - 3 den Objetí stínů (Embrace of Shadows) - 4 den NĚKOLIK RAD NA ZÁVĚR áklady už znáte. Víte, jak se nakrmit. Jaké síly jako vampír získáte. Jak ale to všechno využít k hladkému dokončení hry?
|
jo je
(tichoun9, 25. 2. 2011 17:09)